Accueil du site pour apprendre le français Créer un test / 1 leçon par semaine
Connectez-vous !

Cliquez ici pour vous connecter
Nouveau compte
4 millions de comptes créés

100% gratuit !
[Avantages]

  • Accueil
  • Accès rapides
  • Imprimer
  • Livre d'or
  • Plan du site
  • Recommander
  • Signaler un bug
  • Faire un lien

  • Comme des milliers de personnes, recevez gratuitement chaque semaine une leçon de français !





    > Publicités :




    > Recommandés:
    -Jeux gratuits
    -Nos autres sites
       



    Rapport / synthèse

    Cours gratuits > Forum > Forum anglais: Questions sur l'anglais || En bas

    [POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]


    Rapport / synthèse
    Message de zoapple posté le 20-05-2015 à 20:24:34 (S | E | F)
    Bonjour/bonsoir aux lecteurs de ce sujet !
    en espérant que certains d'entre vous soient assez courageux pour vérifier la justesse de mon texte qui est un pavé assez conséquent, je le poste ici afin de me faire corriger s'il vous plaît
    Afin de faciliter la compréhension de mon rapport je vous donne le contexte de la création de celui-ci : je suis actuellement en Terminale Arts Appliqués. Nous avons pour sujet de créer en 75h un projet design sur un thème donné, ici l'intervalle, trouver une problématique et trois axes de solution, voilà voilà. Mon anglais est approximatif, mon unique outil de travail Wordreference et mon vocabulaire trop basique et mes tournures de phrase parfois .. hum .. incompréhensibles. Mon prof ne peut pas me corriger par manque de disponibilité, et je n'ai aucun proche autour de moi avec un niveau suffisamment bon qui puisse m'aider, alors je m'en remets à vous humbles bilingues !
    Merci d'avance

    The applied art baccalaureate consist in create a design project by a them. This project should be realized in 75 hours, written and illustrated on A3 plates. This year, our class works on the “interval”. Interval can be an abstract, material or symbolic notion.

    I choose to develop the thematic of empty as social empty, because I feel me very concerned by distance between peoples and hypocritical comportments during my first college year. Then, I wanted to study an animation film because I really want to works in animation later. I'm impatient and I don't like to waiting, so from this three points I elaborated my question : “How to create a very short animation film about empty for fill waiting times ?”

    The short animation will be realize for young peoples between 18 or 30 years old, diffuse by technologies of and on a public place during 6 month.

    I proposed three solutions : at first, a dark animation about a Mr. Average who dreams about empty. All peoples and buildings he see are hollow. This first solution is considered by my own dreams. The second solution is a fantasized fight between five stereotyped metro user. As they can't support them because differences of culture, style and caste, they dream of their extrapolated “clichés” in the form of superpowers. At final, all of these leaves without speaking. And at final, my last solution is a compilation of absurds scenes in the metro, because I think that use of humor can be a good communication for peoples.

    I choose the last solution. It is the best idea because humor can be regroup peoples, and laugh is communicating. Yet, exchanges between peoples is my objective. It is the must easy idea to organize in comparison of the two first ideas, with a complex scenario. And, after have laughed, passengers can interrogate then about their own condition in the metro, because a strange resemblance between animation and daily situations in metro.

    -------------------
    Modifié par lucile83 le 20-05-2015 23:17


    Réponse: Rapport / synthèse de here4u, postée le 21-05-2015 à 11:57:35 (S | E)
    Hello !

    The applied art baccalaureate consist in create a design project by a themE. This project should be realized in 75 hours, written and illustrated on A3 plates5 . This year, our class works on the “interval”. THE Interval can be an abstract, material or symbolic notion.

    I choose to develop the thematic of empty as social empty,(sorry... doesn't make sense!) because I feel me very concerned by distance between peoples and hypocritical comportments during my first college year. Then, I wanted to study an animation film because I really want to works in animation later. I'm impatient and I don't like to waiting, so from this three points I elaborated my question : “How to create a very short animation film about empty(emptiness? empty is an adjective...) for fill waiting times ?”

    The short animation will be realize for young peoples between 18 or 30 years old, diffuse by technologies of ?? and on a public place during 6 month.

    I proposed three solutions : at first, a dark animation about a Mr. Average who dreams about empty. All peoples and buildings he see are hollow. This first solution is considered by my own dreams. The second solution is a fantasized fight between five stereotyped metro user. As they can't support them because OF differences of culture, style and caste, they dream of their extrapolated “clichés” in the form of superpowers. At finalLY, all of these ??? leaves without speaking. And at finalLY, my last solution is a compilation of absurds scenes in the metro, because I think that use of humor(using?) can be a good communication for peoples.

    I choose the last solution. It is the best idea because humor can be regroup peoples, and laughter is communicating. Yet, exchanges between peoples is my objective. It is the must easy idea to organize in comparison of the two firstordre des mots) ideas, with a complex scenario. And, after have laughed, passengers can interrogate then about their own condition in the metro, because OF a strange resemblance between animation and daily situations in metro.

    I'm sure there are 'a few' mistakes left and I'm not sure I always got your points...




    [POSTER UNE NOUVELLE REPONSE] [Suivre ce sujet]


    Cours gratuits > Forum > Forum anglais: Questions sur l'anglais










    Partager : Facebook / Twitter / ... 


    > INDISPENSABLES : TESTEZ VOTRE NIVEAU | GUIDE DE TRAVAIL | NOS MEILLEURES FICHES | Les fiches les plus populaires | Une leçon par email par semaine | Aide/Contact

    > COURS ET EXERCICES : Abréviations | Accords | Adjectifs | Adverbes | Alphabet | Animaux | Argent | Argot | Articles | Audio | Auxiliaires | Chanson | Communication | Comparatifs/Superlatifs | Composés | Conditionnel | Confusions | Conjonctions | Connecteurs | Contes | Contraires | Corps | Couleurs | Courrier | Cours | Dates | Dialogues | Dictées | Décrire | Démonstratifs | Ecole | Etre | Exclamations | Famille | Faux amis | Français Langue Etrangère / Langue Seconde |Films | Formation | Futur | Fêtes | Genre | Goûts | Grammaire | Grands débutants | Guide | Géographie | Heure | Homonymes | Impersonnel | Infinitif | Internet | Inversion | Jeux | Journaux | Lettre manquante | Littérature | Magasin | Maison | Majuscules | Maladies | Mots | Mouvement | Musique | Mélanges | Méthodologie | Métiers | Météo | Nature | Nombres | Noms | Nourriture | Négations | Opinion | Ordres | Orthographe | Participes | Particules | Passif | Passé | Pays | Pluriel | Politesse | Ponctuation | Possession | Poèmes | Pronominaux | Pronoms | Prononciation | Proverbes | Prépositions | Présent | Présenter | Quantité | Question | Relatives | Sports | Style direct | Subjonctif | Subordonnées | Synonymes | Temps | Tests de niveau | Tous/Tout | Traductions | Travail | Téléphone | Vidéo | Vie quotidienne | Villes | Voitures | Voyages | Vêtements

    > NOS AUTRES SITES GRATUITS : Cours mathématiques | Cours d'espagnol | Cours d'allemand | Cours de français | Cours de maths | Outils utiles | Bac d'anglais | Learn French | Learn English | Créez des exercices

    > INFORMATIONS : Copyright - En savoir plus, Aide, Contactez-nous [Conditions d'utilisation] [Conseils de sécurité] [Plan du site] Reproductions et traductions interdites sur tout support (voir conditions) | Contenu des sites déposé chaque semaine chez un huissier de justice | Mentions légales / Vie privée / Cookies.
    | Cours et exercices de français 100% gratuits, hors abonnement internet auprès d'un fournisseur d'accès.